Poradnik pasażera

Jak przetrwać długi lot samolotem?

Wysuszona skóra, spuchnięte nogi czy piekące oczy to tylko jedne z niewielu skutków, których możesz się spodziewać po odbyciu długiego lotu samolotem.

Na szczęście nawet długa podróż nie musi być wcale taka straszna. Dzięki naszym wskazówkom, przetrwasz nawet długi lot bez kłopotów. Podstawowym wskazaniem jest wypijanie dużej ilości wody. Powinno być to ok. dwóch litrów w ciągu dnia. W czasie lotu nawadnianie jest tym bardziej ważne, bo w samolocie jest niska wilgotność. Ważne, aby wodę popijać stopniowo, regularnie, a nie wypijać ją jednym haustem. Wybierz wodę mineralną, bo ta zdecydowanie lepiej nawodni organizm. Dobrym rozwiązaniem są również izotoniki. Możesz również dodać elektrolity do wody, ale osoby z nadciśnieniem powinny uważać i ze względu na dużą zawartość sodu – zrezygnować z nich.

Trochę ruchu nie zaszkodzi

Przez dłuższy czas siedzisz z opuszczonymi nogami. Przez to krew może płynąć wolniej. Może dojść nawet do zakrzepicy. Dlatego, jeśli to możliwe – chociaż przez chwilę, pochodź między siedzeniami. Wiesz, że lot będzie długi? Zarezerwuj miejsce przy przejściu. Wówczas łatwiej będzie Ci rozprostować nogi. Na podróż wybierz również wygodne buty i niekrępujące skarpetki.

Zadbaj o siebie

Zatroszcz się również o odpowiednie nawilżanie twarzy. Wystarczy posmarować ją półtłustym bądź tłustym kremem. Najlepiej sprawdzą się takie, które zawierają cholesterol i ceramidy. Fluidy i pudry wysuszają skórę. Zrezygnuj zatem z makijażu na czas lotu. Jeśli to możliwe zabierz ze sobą poduszkę. Co prawda zajmuje sporo miejsca, ale pomaga zapobiec bólom ramion i szyi. Szczególnie dobrze sprawuje się ta w kształcie rogala. Ponadto zdecydowanie lepiej zaśniesz. Nie możesz zasnąć w samolocie? Zabierz do bagażu podręcznego opaskę na oczy i zatyczki do uszu. Wówczas ani światło, ani dźwięk nie będzie Ci przeszkadzał. Przed lotem nie jedz ciężkostrawnych potraw. Będziesz czuł się ociężały. Nie podróżuj również na czczo, ponieważ pusty żołądek wzmaga objawy choroby lokomocyjnej. W nawilżaniu oczu pomogą fiolki z 0,9-procentową solą fizjologiczną bądź krople z apteki, tzw. sztuczne łzy. Osoby używające soczewek, powinny z nich zrezygnować na czas lotu. Może to doprowadzić nie tylko do wysuszenia oka, ale i zapalenia rogówki.

0
  Podobne wpisy